Virtual Private Network (VPN) je prostředek k propojení počítačů prostřednictvím veřejné (nedůvěryhodné) počítačové sítě do uzavřené privátní (důvěryhodné) sítě. Při navazování spojení je totožnost obou stran ověřována pomocí digitálních certifikátů, dojde k autentizaci, veškerá komunikace je šifrována, a proto můžeme takové propojení považovat za bezpečné. Pro zaměstnance je to tak jednoduchý nástroj, jak se odkudkoli připojit pomocí vzdálené plochy na svou pracovní stanici v kanceláři a používat ji jako by byl fyzicky přítomen na pracovišti. Pro externí firmy je to nástroj pro správu jejich služeb umístěných ve vnitřní struktuře univerzity. Návod na připojení viz níže přiložené soubory. Pro připojení je také nutné nainstalovat si jeden z níže uvedených klientů, v závislosti na vašem operačním systému.
Nastavení mobilního čísla pro VPN
-
Vyplnění mobilního čísla se provádí v aplikaci Můj profil na intranetu.
-
V záložce Kontakty klikněte v pravém horním rohu na tlačítko Přidat kontakt.
-
Vyberte v kolonce Typ kontaktu - Mobilní telefon.
-
Vyplňte kolonku Hodnota kontaktu - telefonní číslo s předvolbou a bez mezer, např. +420123456789.
-
Povolte možnost Primární kontakt a uložte danou změnu.
-
Synchronizace mobilního čísla probíhá 1 krát za hodinu.
Nastavení pro manuální konfiguraci VPN klienta
Vzdálená brána je vpngw.czu.cz, port 443
Předpoklady připojení:
- Podaná žádost na OIKT. Žádost podává vedoucí pracovník nebo jeho zástupce pomocí portálu Helpdesk › Něco potřebuji › Síťové služby › VPN vzdálený přístup do sítě ČZU.
- Nastavené mobilní číslo v intranetu (pouze čísla českého operátora).
- Žadateli bylo přiděleno oprávnění pro vzdálené připojení k cílovému počítači (tj. v síti ČZU).
- Instalovaná aplikace VPN klienta (FortiClient VPN) na Vašem zařízení.