- Před změnou hesla vypněte všechny programy, které by se autentizovaly. Jedná se zejména o Outlook, webové prohlížeče (pokud ukládáte hesla - nedoporučujeme!), OneDrive, Teams atd. Dále doporučujeme vypnout na mobilním zařízení přístup do internetu, pokud na něm synchronizujete emaily.
- Otevřete ve webovém prohlížeči POUZE univerzitní informační systém (UIS), přihlaste se a proveďte změnu hesla. Návod ke změně hesla je uveden zde. Je třeba cca 10 minut počkat, než se nové heslo propíše i do ostatních systémů.
- Po změně hesla se odhlaste od stanice a doporučujeme restart.
- Pro přihlášení ke stanici použijte nové heslo. Výjimkou je stanice ve správě ČZU používaná doma, viz. poznámky.
- Spusťte Outlook. Pokud bylo uložené původní heslo, vyzve Vás k zadání nového hesla.
- Pokud vše funguje, nastavte na mobilním zařízení v offline režimu nové heslo a teprve potom telefon zpět připojte k internetu.
Poznámky:
Přihlášení k účtu s chybným heslem je omezeno na 10 pokusů během 15 minut. Při překročení tohoto počtu pokusů je účet na 15 minut zablokován.
Pokud měníte heslo ze zařízení mimo síť ČZU (doma), dojde k propsání nového hesla do zařízení až po fyzickém návratu do sítě ČZU a úspěšném přihlášení uživatele. V tomto případě je nutné se k zařízení nadále přihlašovat starým heslem, i když již máte heslo v UIS a emailu nové.
Pokud máte další zařízení mimo síť ČZU které je trvale zapnuté a kde jste přihlášeni, bude se toto zařízení automaticky snažit za Vás přihlašovat starým heslem (zejména zapnutý Outlook). V tom případě může dojít k zablokování Vašeho účtu.
V případě problémů se změnou hesla kontaktujte IT Helpdesk - helpdesk@czu.czu, +420 22438 4444